4.7/5 - (4 امتیاز)

آیا خوردن قرص امگا 3 باعث لاغری میشود

روغن ماهی یکی از رایج‌ترین مکمل‌های موجود در بازار است. این ماده غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که مزایای سلامتی مختلفی از جمله بهبود سلامت قلب و مغز، کاهش خطر افسردگی و حتی بهبود سلامت پوست را به همراه دارد. با توجه به تحقیقات انجام شده امگا 3 های روغن ماهی می‌تواند به افراد در کاهش وزن نیز کمک کند. البته برای کاهش وزن از روش هایی چون پیکرتراشی نیز می توان بهره برد. دیدن فیلم عمل پیکرتراشی می‌تواند به شما کمک کند تا آشنایی بیشتری با این عمل زیبایی پیدا کنید.

آیا خوردن قرص امگا 3 باعث لاغری میشود مجموعه زیبایی دنیز1

در صورتی که قصد دارید به روش طبیعی اقدام به کاهش وزن نمایید و از انجم عمل‌های زیبایی خودداری کنید با ما همراه باشید تا به پاسخ‌های این سؤال که آیا خوردن قرص امگا 3 باعث لاغری میشود بپردازیم.

امگا 3 های روغن ماهی چیست؟

اسیدهای چرب امگا 3 خانواده ای از چربی ها هستند که برای سلامتی انسان ضروری می باشند. چندین نوع چربی امگا 3 وجود دارد، اما مهمترین آنها را می توان به دو گروه اصلی طبقه بندی کرد:

اسیدهای چرب امگا 3 ضروری: اسید آلفا لینولنیک (ALA) تنها اسید چرب امگا 3 ضروری است. این ماده در طیف گسترده ای از غذاهای گیاهی یافت می شود. گردو، دانه شاهدانه، دانه چیا، دانه کتان و روغن های آنها غنی ترین منابع هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 زنجیره بلند: دو مورد شناخته شده ترین آنها اسید ایکوساپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوساهگزاانوئیک (DHA) هستند. این دو مورد عمدتاً در روغن ماهی، غذاهای دریایی، جلبک و روغن جلبک یافت می شوند.

ALA ضروری در نظر گرفته می شود زیرا بدن شما نمی‌تواند آن را تولید کند. این بدان معنی است که شما باید این نوع چربی را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

آیا خوردن قرص امگا 3 باعث لاغری میشود مجموعه زیبایی دنیز2

از سوی دیگر، EPA و DHA از نظر فنی ضروری در نظر گرفته نمی‌شوند، زیرا بدن انسان می‌تواند از ALA برای تولید آنها استفاده کند. با این حال، این تبدیل در انسان بسیار کارآمد نیست.

بسیاری از متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند روزانه حدود 200-300 میلی گرم EPA و DHA مصرف کنید. شما می توانید این کار را با خوردن حدود دو وعده ماهی چرب در هفته یا مصرف مکمل انجام دهید.

تاثیر امگا 3 بر لاغری

در پاسخ به این سؤال که آیا خوردن قرص امگا 3 باعث لاغری میشود، باید گفت EPA و DHA در بسیاری از عملکردهای ضروری بدن نقش دارند و نقش مهمی در رشد و عملکرد مغز و چشم دارند. مطالعات نشان می‌دهد که حفظ سطح کافی EPA و DHA همچنین می‌تواند به پیشگیری از التهاب، افسردگی، سرطان سینه و اختلال بیش فعالی نقص توجه (ADHD) و همچنین تا حدودی به کاهش وزن کمک کند.

مصرف امگا 3 برای لاغری

امگا 3 های روغن ماهی ممکن است به چندین روش به افراد در کاهش وزن کمک کند که اولین مورد کاهش گرسنگی و اشتها است. مصرف امگا 3 برای لاغری ممکن است برای افرادی که رژیم های کاهش وزن را دنبال و در پی آن گاهی احساس گرسنگی می‌کنند مفید باشد.

مصرف امگا 3 برای لاغری مجموعه زیبایی دنیز

با توجه به مطالعات انجام شده بر روی تأثیرات قرص امگا 3 و لاغری، افراد سالم در رژیم کاهش وزن، یا کمتر از 0.3 گرم یا بیشتر از 1.3 گرم امگا 3 روغن ماهی در روز مصرف کردند. بنا بر گزارشات گروهی که مقدار بیشتری از امگا 3 را مصرف کرده‌اند تا دو ساعت پس از غذا احساس سیر بودن قابل توجهی داشتند.

البته این نتایج همه گیر نبوده و در افراد مختلف تاثیر امگا 3 بر لاغری متفاوت بوده است. جالب است بدانید که در یک مطالعه مشاهده شده که امگا 3 روغن ماهی سطح هورمون سیری را در افراد چاق افزایش می‌دهد، اما سطح همان هورمون را در افراد غیر چاق کاهش می‌دهد.

بنابراین، ممکن است فواید قرص امگا 3 برای لاغری بسته به وضعیت سلامتی و رژیم غذایی شما متفاوت باشد.

فواید قرص امگا 3 برای لاغری

یکی از فواید قرص امگا 3 برای لاغری آن است که می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، افزایش متابولیسم شما است. میزان متابولیسم بدن را  با اندازه گیری تعداد کالری‌هایی که هر روز می‌سوزانید می توان مشخص کرد. هرچه میزان متابولیسم شما بالاتر باشد، کالری بیشتری می‌سوزانید و کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آۀ آسان‌تر خواهد بود.

فواید قرص امگا 3 برای لاغری مجموعه زیبایی دنیز

در نتایج یک مطالعه کوچک در مورد مصرف امگا 3 برای لاغری مشاهده شده است، در زمانی که بزرگسالان جوان و سالم روزانه 6 گرم روغن ماهی به مدت 12 هفته مصرف کردند، میزان متابولیسم آنها حدود 3.8٪ افزایش یافت.

در مطالعه دیگری، زمانی که زنان سالم مسن روزانه 3 گرم روغن ماهی به مدت 12 هفته مصرف کردند، میزان متابولیسم آنها حدود 14٪ افزایش یافت که معادل سوزاندن 187 کالری اضافی در روز است.

بیشتر مطالعاتی که در تأثیرات قرص امگا 3 و لاغری افزایش میزان متابولیسم را گزارش می دهند، افزایش توده عضلانی را نیز گزارش داده اند. عضله کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند، بنابراین افزایش توده عضلانی ممکن است افزایش میزان متابولیسم مشاهده شده در این مطالعات را توضیح دهد.

روغن ماهی ممکن است اثرات ورزش را تقویت کند

اثرات متابولیکی روغن ماهی ممکن است محدود به افزایش کالری‌هایی که هر روز می‌سوزانید نباشد. تحقیقات نشان می‌دهد که تاثیر امگا 3 بر لاغری ممکن است میزان کالری‌ها و مقدار چربی را که در حین ورزش می‌سوزانید را نیز افزایش دهد.

محققان معتقدند با افزایش مقدار مصرف امگا 3 برای لاغری ممکن است بدن شما به جای کربوهیدرات به عنوان منبع سوخت در حین ورزش از چربی استفاده کند.

فواید قرص امگا 3 برای لاغری مجموعه زیبایی دنیز1

این یافته‌ها ممکن است توضیح دهد که بهترین زمان مصرف امگا 3 برای لاغری چه زمانی است. برخی مطالعات نشان می دهند که مصرف قرص امگا 3 و لاغری در ترکیب با ورزش در کاهش چربی بدن موثرتر از ورزش به تنهایی بوده است.

بهترین زمان مصرف امگا 3 برای لاغری

در برخی از مواقع با توجه به مقدار مصرف امگا 3 برای لاغری ممکن است این مقدار  به برخی از افراد در کاهش وزن کمک نکند، اما مصرف این ماده مغذی به آنها در افزایش عضله و کاهش چربی بدن کمک خواهد کرد.

گاهی وزن شما روی ترازو می‌تواند گمراه کننده باشد و ممکن است ثابت بماند. این در حالی است که بدن شما در حال افزایش عضله و کاهش چربی می‌باشد.

به همین دلیل به افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند اغلب توصیه می شود که به جای تکیه بر ترازو، از متر نواری استفاده کنند یا درصد چربی بدن خود را پیگیری کنند تا پیشرفت خود را ارزیابی کنند.

استفاده از وزن بدن برای سنجش کاهش چربی بدن ممکن است توضیح دهد که چرا برخی مطالعات نتوانسته‌اند اثر امگا 3 های روغن ماهی بر کاهش وزن و بهترین زمان مصرف امگا 3 برای لاغری را پیدا کنند.

با توجه به مطالعات مجموعه زیبایی دنیز، در خصوص مقدار مصرف امگا 3 برای لاغری و تأثیرات آن بر روی بدن باید گفت این ماده مغذی ممکن است به طور مستقیم به شما در کاهش وزن کمک نکند، اما می‌تواند کاهش سایز لباس را برای شما آسان‌تر کند.

منبع:pubmed.ncbi.nlm.nih.gov | www.healthline.com